Mahalleden Arkadaşlar

Selçuk Aydemir Mahalleden Arkadaşlar

1982 İstanbul doğumlu Selçuk Aydemir, İTÜ uçak mühendisi diplomasını içindeki sanat aşkı uğruna rafa kaldırmış, ülkemizin genç, dinamik, kıvrak zekâlı, ünlü senarist, yönetmen ve kitap yazarıdır. 2003 yılında Nemrud adlı belgesel nitelikli kısa filmde kameraman olarak sinema, dizi dünyasına adım atan genç yetenek, kısa sürede adını birçok başarılı çalışmaya yazdırmayı başarmıştır.

Selçuk Aydemir Yapımları

Senarist ve yönetmenliğini yaptığı İşler Güçler, TV’de en çok izlenen, internette videoları izlenme rekorları kıran, seyirciyi ekranlara kitleyen komedi dizisi en başarılı yapımlardandır. Çalgı Çengi, Kurbanlık, Düğün Dernek, Yüzük, Ayrılık sinema filmlerinin, Kardeş Payı, Üsküdar’a Giderken, Ramazan Güzeldir dizi filmlerinin de senarist ve yönetmenliğini yapmış olan Selçuk Aydemir, Dünyanın Savaş Hali, Melce, Ayrılık, Yüzük, Kurbanlık, Ramazan Güzeldir çalışmalarının kurgusunu da üstlenmiştir.

 

Selçuk Aydemir Ödülleri

Ayrılık 2 kısa filmi, 2007 Sinepark Kısa Film Festivali Övgüye Değer Senaryo Ödülü’ ne lâyık görülmüş, İşler Güçler dizi filmi, 2013 Antalya Televizyon Ödülleri etkinliğinde, Komedi Dizisi En İyi Yönetmen dalında ödüllendirilmiştir.

 

Selçuk Aydemir Tiyatro

Sinema ve dizi film haricinde, Geleneksel Türk Tiyatrosu doğaçlama tekniğinin modern tiyatro kurgulama çalışması Mahşer-i Cümbüş, yönetmenliğini yaptığı reyting rekorları kıran farklı bir yapım olarak, TV’ de uzun süre yer almıştır.

 

Mahalleden Arkadaşlar Kitabı

Yazarlığını yaptığı Mahalleden Arkadaşlar adlı 90’lı yılların mahalle hayatından kesitlerin sunulduğu eğlenceli, sürükleyici, mizah dolu kitabı raflarda yerini alan Selçuk Aydemir, gözlem ve yaratıcı yeteneklerini güçlü kalemi ile birleştirip daha birçok esere imza atması beklenen, Türkiye’nin en iyi mizah yazarlarındandır.

Bir önceki yazımız olan Selçuk Aydemir Film ve Dizileri başlıklı makalemizde Ayrılık, burak aksak ve Çalgı Çengi hakkında bilgiler verilmektedir.

Selçuk Aydemir Mahalleden Arkadaşlar” üzerine 12 düşünce

  1. oğuzhan

    kitabı okudum. kitap harika. mete karakterini çok merak ettim şu an ne yapıyor ne ediyor selçuk aydemir görüşüyor mu hala kendisiyle?

    Yanıtla
  2. Emirhan

    BUYUK INSANLAR OLMADAN BUYUK ISLER BAŞARILDIĞINI ÖĞRETTİN BİZLERE KİTABIN ÇOK GÜZEL ELLERİNE SAĞLIK SELÇUK ABİ

    Yanıtla
  3. hasan mert aydın

    Mahalleden arkadaşlar kitabında,serkanın ablasıyla evlendimi ne oldu sonradan sevdin mi ?Bilen biri varsa yazarmı liseden arkadaşlarda anlatırsın belki ama o zamana kadar çatlaya bilirim lütfen bilenbiri yazsın

    Yanıtla
  4. Türker ÜNLÜ

    Merhaba Selçuk Bey

    Aydın’da yaşıyorum xx YAPIM Cast Ajans diye bir ajansım var bir senaryo yazım 5 Dakka’da Değişir Bütün İşler… Bunu hayata geçirmek istiyorum… Nasıl Yaparız.

    Ahmet Kural ve Murat Cemcir ile birlikte rol alırım parada istemez 🙂

    Teşekkürler, xxxx – Dönüş yapar mısınız ? Yaparsanız Çok Teşekkürler Şimdiden.

    Yanıtla
  5. UFUK ÇELİK

    26 yaşımdayım ve her projenizi keyifle takip ediyorum gerçekten inanılmaz işler yapıyorsunuz ve bu nesile yaptığınız çok büyük iyilikler için gerçekten çok teşekkür ederim.Ben tam bir işler güçler hastasıyım bilgisayarımda tüm bölümler mevcut ve yemin ederim bağımlılık yaptı yaklaşık 1 buçuk yıldır her gece bir bölüm açıp öyle uyuyorum ve yine her seferinde çok eğleniyorum ince esprilerinizi çözüyorum 🙂 misal çalgı çengiden bu yana süre gelen çelme takma sahneleri süpersiniz çok teşekkkür ediyorum. Kitapnızı da okudum kahkalar eşliğinde ve dayınızın oğlu yunus tarafından yediğiniz kazıkta hafızalarımızdan kolay kolay silinmez.

    Yanıtla
  6. furkan

    mahalleden arkadasları okudum mukemmel bir kitap ama merak ettim şey serkanın ablasıyla evliimisın

    Yanıtla
  7. Kemal Çerçibaşı

    Selçuk abi selamlar.
    Burada komedi bir başka oluyor.
    Sağlıcakla kalın.
    Beni unutmayın.
    Heyecanla ve sabırla mesajınızı beklemekteyim.
    Proje kısa derseniz devamını yazabiliriz.
    Selçuk abi sizin gibi kariyer sahibi bir kişilik ile bir iş yapmak beraber çalışmak bana gurur verecek.
    Tabi ki bu sizin elinizde.
    Söylemeyi unutmayım,eğer yanlış olmazsa ben engelli bir Türk vatandaşıyım.
    **************************************************************************************
    Proje Adı:
    ”’Kesme Şeker”’…Bu Bayram da İkram Edilen Tek Şeker…
    Bayram Şekeri’dir…Hayır Tam Aksine…”’Kesme Şeker”’dir…
    Tür:
    ”’Komedi”’
    Sinema Kuşağı…
    ****************************************************************************************
    1.Sahne
    Oyuncular:Haydar-Zeliha-Ali-ve-Ayşe-Melahat Teyze
    Yer-Zaman-Ve-Mekan
    Oturma Odası-Gündüz-İç
    Evde oturan aile görsel olarak tek tek(Hep birlikte bayramlaşırlar.)
    2.Sahne
    Oyuncular:Haydar-Ali
    Yer-Zaman-Ve-Mekan
    Mahalle Sokak-Gündüz-Dış
    Haydar ailesi olarak bilinen baba Haydar ve oğlu Ali bayram namazına gider(Yolda arkadaşını gören Ali;
    Yaşar’a seslenir;
    Ekmek arası kaşar da…
    Dilden dile dolanır yaşar…
    Beni unutup gitmişsin de bu bayram…
    Bayramlaşmak için,senin sevgin neye yarar…
    Yaşar:Ali bu nasıl bayramlaşmak oğlum.
    Ali:Tamam benim bayramlaşmam biraz espirili oldu ama(Ben senin ne zaman oğlun oldum,anlayalım.
    3.Sahne
    Oyuncular:Haydar-Ali-Cami de Toplanan Mahalle Halkı- Cami Hocası
    Yer-Zaman-Ve-Mekan
    Cami-Gündüz-İç
    Haydar ve oğlu Ali,Camiye doğru geldiler(Hoca tam o zaman cami de vaaz verir.)
    Ve hoca(Allah’u ekber der,ve tekbir getirir.(Namaz kılınır.)
    4. Sahne
    Oyuncular:Haydar-Zeliha-Ali-Ayşe
    Yer-Zaman-Ve-Mekan
    Ev-Gündüz-İç
    Eve gelen baba Haydar ve erkek çocuk Ali,anne ve babasının elini öper.
    Ali:Anne bayramını kutlarım.
    Ayşe:Ben de bayramınızı kutlarım anne ve babacığım.
    Zeliha ve Haydar:Bende sizin bayramınızı kutlarız yavrularım.EEE çocuklar hadi bayramlaşmaya ne duruyorsunuz siz aslında burada?
    5.Sahne
    Oyuncular:Ali-Ayşe
    Yer-Zaman-Ve-Mekan
    Evlerinin Kapı Önü-Gündüz-Dış
    Kapıdan çıkarken,Ali ayakkabısını giyemez.
    Ayşe:Ne oldu abi?Hadi akşam olacak daha çok yer var bayramlaşmak için gitmemiz gereken anlasana yani?
    Ali:Ayşe hep senin yüzünden baksana?
    Ayşe:Ne benim yüzümden abi?
    Ali:Nedeni var mı?Acele et dedin bende aceleden senin ayakkabını giymişim,senin ayakkabın bana biraz küçük geldi.Yaksana şu binanın ışığını,karanlıkta ne giydiğimi göremiyorum.
    Ayşe:Aman abi.Sen de.
    6.Sahne
    Oyuncular:Ali-Ayşe
    Yer-Zaman-Ve-Mekan
    Mahalle-Gündüz-Dış
    Ali kız kardeşi Ayşe ile ev ev mahalle mahalle dolaşarak büyüklerin ellerinden öperler.
    Herkes ile bayramlaşırlar.Bolca şeker çikolata toplarlar.
    7.Sahne
    Oyuncular:Ali-Ayşe
    Yer-Zaman-Ve-Mekan
    Mahalle-Gündüz-Dış
    Ali:Yanından geçen mahallenin büyüklerinden olan Remzi abiye,uzaktan görünce bayramınızı tebrik ederiz Remzi abi?
    Remzi Abi,Duymadı her halde?
    Ali:Zaten bu adama selam bile verilmez.
    Ayşe:Niye abi?
    Ali:Niyesi varmı?Baksana kimseyle bayramlaşmamak için,kulağına pamuk tıkamış.
    Ayşe:Neyse abi sende boş ver.
    8.Sahne
    Yer-Zaman-Ve-Mekan
    Mahalle-Gündüz-Dış
    Ali ve Ayşe:İlk binanın yanında ki ikinci binaya bayramlaşmak için girerler.
    Ali:Kapıyı çalar.Teyze bayramınızı kutlarız teyze diye büyük bir sevinçle bayramlaşır.Çünkü bu teyzenin kapısını çalarak bayram çikolatasını yemek için kapıda uzun süre bekleyen Ali ve Ayşe iyice sıkılırlar.
    Melehat Teyze:Bende sizin bayramınızı kutlarım yavrularım,bekleyin size çikolata şeker getireyim.
    Ali ve Ayşe:Uzun bir süre daha kapının önünde beklerler.
    Melahat Teyze:Alın bakalım çocuklar.
    Ali:Saol ben almayım teyze.
    Melahet Teyze:Niye evladım.Alsana yetmezse daha mutfakta çok.Getirmek için sabrımda çok,çünkü sabrı veren Allah’da çok büyük.Gözlerim görmüyor sizin ne kadar şeker yediğinizi daha da getiriyim mi?
    Ali:Ben çayımı az önce iştim teyze.Kesme şekere çay şekerine pek ihtiyacım yok.Bunun içinde sen de kendine bir gözlük al istersen,faydası olacaktır çok.
    Melahet Teyze:Niye be evladım.Al biraz daha şeker,eve gidince bir daha içersin.
    Ayşe:Ayşe hemen lafa atlar.Teyze biz bayram diye bayramlaşmak için kapını çaldık,bayram şekeri diye,bizim bildiğimiz çikolataya derler.Yanlışımız mı var?
    Melahat Teyze:Ne bileyim çocuklar,ben oğluma para verdim bu bayram.Oda kahveye gitmeye çok düşkündür.Bende ona bayram şekeri al dedim.Üstelik şekerin ağzını bile açmadım.Üstelik farkına bile varmadım.Her halde o beni yanlış anladı.Üstelik gözlerim de görmez oldu bu aralar.Bizim oğlan çay şekerimiz bitti sandı.Bugün bayram olduğunu unuttu da sonra mı geç mi anladı?
    Ali:Hayırlısı be teyze.Bize her gün zaten bayram.
    Teyze:Yok o öyle değil,benim bildiğim deliye her gün bayram.Benim oğlum da biraz varda,onun için,söylüyorum,bu arada herkes anlar o zaman zaten..
    Ali:Hadi Melahat teyze hoşçakal.Bir daha ki bayramda bayram şekeri al.
    Ayşe:Melahat teyze görüşmek üzere hoşçakal.
    Melahat Teyze:Görüşürüz çocuklar.
    ****************************************************************************************
    Not:Devamını hep beraber el ele birlikte yazalım.
    Eğer eksiklikler varsa bunun farkına varalım.
    Ben kendime güveniyorum bu projeyi sizlerle paylaşalım.

    Yanıtla
  8. ERDAL

    Selçuk Bey,

    Kitabınızı okudum, gerçekten çok hoşuma gitti. Uzun zamandır bu kadar keyifli, ağız tadıyla kitap okumamıştım ( Her ay en az 1 veya 2 kitap okurum) Ayrıca dizilerinizi de izlemekten büyük zevk alıyorum, özellikle “Kardeş Payı” diziniz harika, kendim Ankara’da oturuyorum, maliye bakanlığında çalışmaktayım, annemin hastalığından dolayı çok fazla dışarı çıkma, tatil yapma fırsatı bulamıyorum. Eğer bir gün nasip olursa İstanbul’da sizinle yüz yüze konuşmak ve tanışmak isterim. Bu ufak ricamı kırmaz ve kabul ederseniz inanın çok mesut ve bahtiyar olurum. Çalışmalarınız başarılar diler. Saygı ve sevgilerimi iletirim.

    Yanıtla
  9. Rukiye Çobanköse

    Sevgili Selçuk Aydemir;
    Kitabı inanılmaz beğendim. 1 günde okudum. Elinize, kaleminize, yüreğinize sağlık.

    Sadece bir yerde takıldım. Merak ettiğim için soruyorum. Kitabın başında Ramazan Dayının eşi (Yunus’un annesi) Neslihan Yenge olarak anlatılmış. Ancak kitabın sonunda Neslihan olarak değil Nurten olarak bahsedilmiş aynı kişiden.

    Kitabın başında Nurten Hanım bir komşu olarak bahsediliyor. [Makarna yapmayı beceremeyen ama iyi kahve yapan :)]

    Yanıtla

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir